KRITERIA HODNOCENÍ ZUŠ STAŇKOV
KRITÉRIA HODNOCENÍ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY ZUŠ STAŇKOV
1. Uchazeč splňuje věkové podmínky pro přijetí do daného studia
Pokud je dítěti k 1. 9. následujícího školního roku:
a) 5 let přípravné studium Dětská umělecká dílna
b) 6 let přípravné studium Přípravná hudební výchova
Přípravná dramatická výchova
Přípravná výtvarná tvorba
c) 7 a starší základní studium I. stupeň hudebního oboru
I. stupeň výtvarného oboru
I. stupeň literárně- dramatického oboru
2. Sociální připravenost
a) adaptace na nové prostředí
b) uznání autority
c) samostatnost, přizpůsobivost
3. Motivace ke studiu
a) zájem dítěte o umělecké obory
b) rodinné zázemí pro spolupráci se školou při domácí přípravě
c) vhodné pomůcky a podmínky v domácím prostředí
4. Specifické úkoly jednotlivých oborů
Dětská umělecká dílna
Literárně-dramatický
Vyučující bude:
- sledovat přirozenost dětského spontánního pohybu
- věnovat pozornost začlenění dětí do společné činnosti, osamocení v novém prostředí bez kontaktu s rodiči
- sledovat mluvní kontakt s dospělou osobou i vrstevníky, slovní zásobu
Výtvarný
- předvede prožitek na papír
- uplatňuje barevnou pestrost
- radost z tvorby
- orientuje se v ploše a prostoru (rozdíly v pojmech nahoře/dole, šířka/výška)
Hudební
- zazpívá oblíbenou píseň
- vytleská říkadlo či slovní spojení
- rozliší zvuk: vysoký-nízký; silný-slabý; dlouhý-krátký
Kritéria hodnocení žáků 6ti letých a starších
a) hudební obor
- zopakuje tleskáním rytmický úryvek
- zazpívá jednoduchou lidovou píseň
- pokusí se zazpívat zahrané tóny na klavír
- rozliší zvuk: vysoký-nízký; silný-slabý; dlouhý-krátký; zvuk dětských doprovodných nástrojů
b) výtvarný obor
- předvede prožitek na papír
- pomocí elementárních geometrických prvků kreslí a formuje tvary
- má tvarovou i barevnou fantazii
- intuitivně kreslí různé typy linií
- pozoruje detaily
c) literárně-dramatický obor
Vyučující bude/se má/si má:
- v motivovaných činnostech sledovat orientaci v prostoru, přirozený dětský spontánní pohyb, zapojení do společné činnosti, reakce dětí na změnu podnětů
- zaměřit se na vztahy mezi jednotlivci, přijímání rolí ve hře, respektování autority dospělého
- sledovat schopnost dětí soustředit se
- ověřit si znalost jednoduchého textu, vyprávění zážitku, aktivní slovní zásobu
- sledovat, jak dítě přijímá hodnotící kriteria